reclame voor je blog

Business | Reclame maken voor je blog of bedrijf? Zo doet je dat!

juli 4, 2022

Als je een blog of bedrijf (bijvoorbeeld een webshop of andere zaak) hebt, wil je natuurlijk dat zo veel mogelijk mensen jouw artikelen lezen of jouw producten kopen. Uiteraard kan je ook hobbymatig bezig zijn, maar dan had je dit artikel waarschijnlijk niet aangeklikt. In dit artikel deel ik aantal tips om reclame te maken voor je blog of bedrijf.

Visitekaartjes

Visitekaartjes zijn goedkoop, makkelijk mee te nemen en ontzettend handig. Als je ergens bent waar je blog/bedrijf ter sprake komt, kun je makkelijk een kaartje uit je tas vissen en deze aan de geïnteresseerde persoon overhandigen. Ook al is je naam makkelijk te onthouden; mensen gaan toch sneller kijken wanneer ze een papieren kaartje in hun tas of broekzak aantreffen.

Wees je eigen reclamezuil

In het begin van mijn blog was ik er vrij stil over, maar heel weinig mensen wisten dat ik dit deed. Ik kan niet uitleggen waarom maar ik weet dat veel andere bloggers dit ook hebben; ergens zit toch een soort schaamte of de angst om niet serieus genomen te worden. Hou daar echter mee op en wees trots op je blog. Vertel aan alles en iedereen wat jij doet zodat mensen kunnen kijken en het doorvertellen. Wanneer je een webshop of ander bedrijf start, is dat stilhouden denk ik minder van toepassing en zul je het uit enthousiasme al aan iedereen vertellen. Maak zelf zoveel mogelijk gebruik van je eigen producten, ik droeg bijvoorbeeld altijd mijn eigen sieraden, zo ben je je eigen wandelende reclame zuil.

Social Media

Als blog of bedrijf kun je niet meer zonder social media en wat mij betreft niet zonder Instagram. Maak een duidelijk Instagram profiel die laat zien wat jij doet en post daar regelmatig, het liefst dagelijks, kwalitatieve content op. Zorg voor engagement, de juiste hashtags en zet dit kanaal zo goed mogelijk in om te groeien; het werkt echt. Heb je hier hulp bij nodig? Wellicht is mijn e-book wat voor jou.

Buitenreclame

Reclame voor je blog zul je niet zo snel maken via buitenreclame maar als bedrijf is het een hele goede optie. Buitenreclame is vrijwel alle reclame die je buiten tegenkomt. denk aan billboards, bushokjes, posters of de borden op het station. Een strategisch gekozen plek voor buitenreclame kan je echt talloze verkopen en in elk geval naamsbekendheid opleveren.

Adverteren

Als je bedrijf niet met al je inzet groeit, kan adverteren je een leuke boost geven. Dit adverteren kun je op social media doen maar dat is redelijk lastig als je er geen verstand van hebt; je geeft al snel veel geld uit voor een matig resultaat. Kijk eens of je kunt adverteren in je lokale krant, dan vallen de kosten nog wel mee. Je kunt uiteraard ook voor grotere media ga maar daar betaal je dan ook voor; als je duizenden euro´s neer kunt tellen voor een advertentie, ben je waarschijnlijk al wat stapjes verder dan dit artikel.

Maak gebruik van alle kanalen

Wat vooral een aanrader is om gebruik te maken van zo veel mogelijk kanalen. Zorg dat iedereen weet wat je doet, zorg dat je online van alle opties gebruik maakt en laat je horen als ze mensen met jouw verhaal zoeken voor een tijdschrift. Alle beetjes helpen en als jij jouw naam op zo veel mogelijk plekken laat horen zijn dat bij elkaar opgeteld al snel een hele hoop mensen.

Verdien jij nog geen fulltime salaris met je blog maar wil je dat wel? Check dan mijn Boost je Blog cursus!

*Dit artikel betreft een samenwerking.

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.