0
ondernemer

Business | Hoe weet je wat je moet doen als ondernemer?

december 16, 2021

Het fijne aan online ondernemen is dat je in veel gevallen helemaal zelf kunt bedenken waarmee jij je geld wilt verdienen. Je hebt geen baas die bepaalt wat jouw taken en projecten zijn en mag deze zelf bedenken. Je moet ze zelfs zelf bedenken want geen werk is als ondernemer ook geen inkomen. Voor creatieve mensen met een exploderend hoofd is dit heerlijk; er zijn zoveel mogelijkheden om je talloze ideeën mee uit te voeren. Voor sommige mensen is het echter lastig. Want wat ga je verkopen en hoe bedenk je dat dan allemaal? In dit artikel geef ik je een aantal tips.

Inspiratie

Overal is inspiratie te vinden. Kijk wat andere ondernemers online en offline doen en haal daar inspiratie uit. Doe nooit iemand na maar leer van wat je ziet. Wat spreekt je aan en wat zou jij juist anders aanpakken?

Wat vind je leuk?

Wat vind je zo leuk dat je het graag wilt delen en er elke dag mee bezig wilt zijn? Als je als ondernemer iets aan gaat bieden, is het belangrijk dat je daar affiniteit mee hebt. Iets verkopen wat je niet leuk vindt of elke dag bezig zijn met een onderwerp waar je niet warm van wordt, hou je niet vol.

Waar had jij behoefte aan?

Wat is een product of dienst waar jij behoefte aan hebt/had? Net als jouw potentiële klanten ben jij ook een mens. Denk dus na over waar jij zelf behoefte aan hebt en hoe je dan om kunt zetten in een product of dienst.

Wat vragen je klanten?

Welke vragen krijg je van je (potentiële) klanten en is dat om te zetten in een (digitaal) product? Vragen van mijn lezers en volgers zijn voor mij de grootste inspiratiebron. Ze vertellen me exact waar onduidelijk is en waar de behoeftes liggen; ideaal!

Waar komt veel respons op?

Op welke dingen die je deelt wordt veel gereageerd? Zet dat om in een aanbod. Als mensen enthousiast reageren als jij post over een bepaald onderwerp, is de kans groot dat ze daar meer van willen!

Waar kun je aan verdienen?

Ook niet onbelangrijk: wat levert geld op? Wat kun of weet jij waar mensen voor willen betalen? Nu hoef je niet voor al je kennis direct geld te vragen, dit artikel is ook een gratis advies. Echter moet je als ondernemer ook gewoon eten en wonen en hoef je niet alles waar jij jaren voor geleerd, gelezen, ervaren en geoefend hebt gratis op tafel te gooien. Sommige mensen reageren negatief op dat commerciële maar dat zijn vaak dezelfde mensen die zelf niet 10 jaar lang willen experimenteren en verdiepen om kennis op te doen of een skill te leren. Heel simpel; deze mensen zijn ook niet jouw doelgroep.

Bonustip: denk in mogelijkheden, niet in problemen.

Door altijd bezig te zijn met wat wel kan en met wat leuk is in plaats van bezig te zijn met beperkingen, komen de ideeën een stuk makkelijker en ga je overal inspiratie vinden. Ondernemen is niet altijd makkelijk maar als je je focust op de mogelijkheden, is het geweldig!

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.