0
chatgtp gebruiken voor je bedrijf

Business | ChatGPT gebruiken voor je bedrijf

oktober 4, 2024

Als online ondernemer maar ik veel content. Blogs, social media, marketing en meer. Ik schrijf het liefst zelf, daar ligt mijn passie. Echter is ChatGTP gebruiken voor je bedrijf wat mij betreft een handig hulpmiddel. Absoluut geen vervanger maar het kan je wel tijd schelen, inspiratie geven en helpen. Ik deel er graag meer over in dit artikel.

Wat is ChatGPT?

ChatGPT is een slimme AI-chatbot die op een natuurlijke manier met mensen kan communiceren. Het is perfect voor verschillende doeleinden, zoals klantenservice, marketing en zelfs contentcreatie. Klinkt dit je nog wat vaag in de oren? Dat snap ik. Je geeft ChatGTP, op de website of de app een verzoek. Bijvoorbeeld “kun je een blog schrijven over werken met ChatGTP?”. Je krijgt dan een complete blog voorgeschoteld. Vervolgens kun je suggesties doen zoals bijvoorbeeld “Mag het wat informeler?”. De mogelijkheden zijn eindeloos en bij de betaalde versie kun je de robot zelfs dingen leren, bijvoorbeeld om in jouw eigen stijl teksten te schrijven. Let op; ik raad af om teksten 1 op 1 te kopiëren. Gebruik de tool als inspiratie en als hulp maar maak er altijd je eigen ding van.

ChatGTP gebruiken voor je bedrijf, waarom zou je dat willen?

Kostenbesparing

Door ChatGPT in te zetten, bespaar je tijd en daarmee simpelweg geld. Je kunt je tijd voor andere dingen gebruiken en hoeft geen VA, of in elk geval minder uren, te betalen. kunnen mijn medewerkers zich richten op belangrijkere taken. De chatbot kan de routinevragen afhandelen, waardoor we tijd en geld besparen. Dat is altijd mooi meegenomen, toch?

Hulp bij marketing en content

ChatGPT is ook goed in te zetten voor marketing. Naast blogs en social media posts kun je de robot bijvoorbeeld ook productbeschrijvingen of complete marketingplannen laten maken. Ook hier scheelt het simpelweg heel veel tijd. Als je het veel gebruikt is de betaalde versie een aanrader. Als het je lukt om de tool goed te trainen, heb je steeds minder tijd nodig om de aangeleverde content te finetunen.

Vragen stellen

ChatGPT weet veel. Nou is alles te vinden op Google maar ChatGPT kun je een hele specifieke vraag stellen over bijvoorbeeld statistieken en data. Dit zijn handige dingen om te weten voor je bedrijf of bijvoorbeeld om te verwerken in je content.

Hoe gebruik je ChatGTP?

Bepaal je doel

Voordat je aan de slag gaat, is het belangrijk om te weten wat je precies wilt bereiken. Bijvoorbeeld betere content, ondersteuning voor klantenservice (als je bedrijf al wat verder is), enkel alleen inspiratie of iets anders?

Nogmaals; neem nooit iets 1 op 1 over. Het is vaak duidelijk zichtbaar dat iets met ChatGTP geschreven is. Dit scheelt je op korte termijn veel tijd, bijvoorbeeld voor blogs, maar is op de lange termijn geen handige keuze.

Train de chatbot

ChatGTP kan ontzettend veel, je moet alleen wel weten hoe je met de juiste instructies uit de tool kunt krijgen wat jij wilt. Als je de gratis versie gebruikt, kun je de robot niet trainen maar wel leren kennen. Door je in te lezen en te oefenen zul je steeds beter leren hoe deze reageert en hoe je de beste resultaten kunt krijgen. Als je de betaalde versie hebt, kun je de robot trainen, volledig afgestemd op jouw bedrijf. Zo kan de tool onder meer jouw aanbod leren kennen, jouw wensen en je tone of voice.

ChatGTP gebruik voor je bedrijf: tot slot

ChatGPT is een wat mij betreft een fijne tool die me dagelijks helpt. Zo gebruik ik het voor inspiratie voor blogs, laat ik eerder geschreven teksten finetunen of onderzoek ik data. Het scheelt me vooral heel veel tijd en maakt het werken makkelijker. Wat mij betreft zou elke blogger of ondernemer het in elk geval eens moeten proberen, gewoon om te ervaren wat het voor je kan doen. Op je telefoon kun je gratis de app downloaden, via de computer gebruik je simpelweg de website.

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.