Heb je nog geen idee wat SEO is en wat je met een keyphrase moet? Lees dan eerst eens de andere artikelen op mijn site over deze onderwerpen. Weet je wel wat SEO is en wat een keyphrase is? Dan geef ik je in dit artikel handige informatie over het toepassen van SEO op de afbeeldingen op je website.
SEO afbeeldingen
Als je al een beetje bezig bent met SEO, weet je waarschijnlijk dat het je vindbaarheid ten goede komt als je je afbeeldingen een naam met de gekozen keyphrase van die pagina geeft. Google vindt het leuk als je pagina zo “rijk” en relevant mogelijk is. Afbeeldingen verrijken je pagina en namen binnen de gekozen keyphrase, maken je pagina relevanter. Geef echter niet elke afbeeldingen enkel een naam met de keyphrase gevolgd door bijvoorbeeld een cijfer. Zorg dat de keyphrase terugkomt in alle afbeeldingen maar varieer. Gebruik variaties op de keyhprase, gebruik de keyphrase in korte zinnen en varieer zo breed mogelijk. Op deze manier concurreer je niet met jezelf in Google afbeeldingen en maak jij jouw pagina zo rijk en dus zo relevant mogelijk voor Google.
Voorbeeldcase:
Je hebt een pagina geschreven over online snoep verkopen en als keyphrase ‘online snoep verkopen’ gekozen. Je kunt nu de afbeeldingen, naast eentje met de keyphrase, bijvoorbeeld de volgende namen geven:
- online snoep
- snoep bestellen
- online drop
- waar kan ik online snoep verkopen
Het gaat er in de kern om dat alles zo relevant mogelijk is, kies dus per afbeelding een afgeleide of variatie van de keyphrase die goed bij die betreffende afbeelding past.
De juiste keyphrase
Voor SEO is het essentieel dat je de juiste keyphrases gebruikt, anders ben je jezelf simpelweg vindbaar aan het maken op iets waar je helemaal niet op gevonden wilt worden. Ondernemers denken vaak goede keyphrases gekozen te hebben maar komen er dan later achter dat dat helemaal niet het geval is. Als jij een bakkerij hebt in Amsterdam , wil je niet dat je gevonden wordt als iemand naar een bakkerij in Maastricht zoekt Dit is een overdreven voorbeeld maar het toont wel goed aan dat je ook gevonden kunt worden op iets dat je helemaal niet wilt. Verdiep je dus eerst in de juiste zoekwoorden of laat je hierin helpen door een expert (mij bijvoorbeeld) en ga dan pas aan de slag met je SEO. Als je niet de juiste zoekwoorden hebt, is al je SEO werk voor niks en dat is natuurlijk erg zonde van je kostbare tijd als ondernemer.
Wil je meer weten over mijn diensten of een afspraak maken voor een Adviesgesprek? Neem dan gerust contact op via info@miraennen.nl. Wil je zelf aan de slag met je bedrijf en lijkt mijn gratis Boost je Business Bootcamp je leuk? Alle info daarover kun je op deze pagina teruglezen, daar kun je je ook aanmelden.
Wil je gratis jouw onderneming een boost geven? Schrijf je dan in voor de gratis training voor ondernemers: Boost je Business Bootcamp!