0
online aanbod

Business | Waarom ik mijn eerste online aanbod expres klein hield (en waarom dat slim was)

mei 15, 2025

Als je online wilt starten, voelt het vaak alsof je meteen een groot, gelikt aanbod moet hebben. Maar dat deed ik dus bewust niet. En dat bleek achteraf één van de slimste keuzes die ik maakte.

In deze blog deel ik waarom ik mijn eerste aanbod bewust klein hield, wat het me opleverde — en waarom jij daar misschien ook veel slimmer mee begint dan je denkt.

De druk om groots te starten

Toen ik 15 jaar geleden begon, zag ik om me heen alleen maar grote cursussen, uitgebreide funnels, dikke prijsstrategieën en perfect gestylde Instagramprofielen. Het gaf me het gevoel dat dat de standaard was.
Maar diep vanbinnen voelde ik: als ik wacht tot alles perfect is, dan begin ik nooit.

Dus ik besloot het anders te doen. Klein. Simpel. To the point.


Mijn eerste online aanbod was heel basic (en dat werkte)

Wat ik aanbood:

  • Een eenmalige 1-op-1 sessie van 60 minuten
  • Gericht op een concreet probleem dat ik vaak hoorde
  • Simpel gepresenteerd in een Instagram-post met een boekingslink

Geen funnel. Geen weggever. Geen landingspagina. Alleen ik, mijn kennis, en een duidelijke uitnodiging.

En het werkte. Niet omdat het perfect was, maar omdat het helder en menselijk was.


Waarom klein beginnen slim is

  1. Je krijgt sneller feedback
    Je ziet wat mensen wél of juist níét snappen of willen. Dat is goud waard als je verder wilt bouwen.
  2. Je komt in actie (en actie geeft zelfvertrouwen)
    Elke keer dat je iets aanbiedt, een DM krijgt of een sessie doet, groeit je vertrouwen. En dát is onbetaalbaar.
  3. Je kunt makkelijk bijsturen
    Als iets niet werkt, verander je het morgen. Geen hele cursus omgooien. Geen website herschrijven. Gewoon: aanpassingen in je verhaal of aanbod.
  4. Je maakt al omzet
    Veel starters investeren maanden zonder een cent te verdienen. Terwijl jouw eerste 100 euro online vaak meer impact heeft dan je eerste 1.000 volgers.

Klein = krachtig (mits duidelijk)

Wat klein is, moet wel helder zijn:

  • Wie help je?
  • Waarmee?
  • Wat levert het op?
    Als je dát kort en duidelijk kunt communiceren, hoef je aanbod niet groot te zijn — alleen krachtig.

Klaar om jouw eerste online aanbod te bouwen?

Wil jij ook starten zonder je te verliezen in ‘moetjes’, funnels en perfectie?

📌 Plan dan een gratis verdienmodel-call met me via info@miraennen.nl. Dan kijken we samen welk mini-aanbod jij binnen een week kunt lanceren — praktisch, haalbaar én winstgericht.

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.