0
instagram tips

Business | Instagram tips die je account goed gaan doen

februari 22, 2022

Elke dag stroomt mijn inbox vol met mensen die Instagram tips willen. Ontzettend gezellig maar ik kan niet iedereen tussen mijn werk door even helpen. Instagram tips zijn over het algemeen geen “one size fits all” en om je tips te geven waar je ook echt wat aan hebt, heb ik een aantal uur nodig om je account te analyseren. Hier zijn dan ook mijn diensten voor ontwikkeld zodat je echt advies specifiek voor jouw account, wensen, doelen en dromen krijgt. Gelukkig kan ik wel een paar algemene dingen delen die elk account goed gaan doen en waarvoor ik je account niet hoef te onderzoeken. Een aantal van deze algemene Instagram tips, vind je in dit artikel!

Plaats niet zomaar stories

Net zoals bij de rest van je content, gaat ook bij stories een strategie je enorm helpen om de juiste mensen te bereiken. Plaats dus niet zomaar lukraak wat stories maar denk goed na over wat je wilt en bepaal een passende strategie. Nu hoef je met stories niet zo streng te zijn als in je feed maar probeer wel met het gros meerwaarde te bieden en wissel af met spontane stories. Stories zijn zeker de plek voor een persoonlijke touch en dat kan ook absoluut onderdeel zijn van je strategie.

Kies je highlights zorgvuldig

Gebruik alleen highlights die een aanvulling zijn op je bio en bijdragen aan jouw positionering en strategie. Te veel highlights zorgt ervoor dat de aandacht verslapt en je boodschap niet meer sterk is. Idealiter heb je ongeveer 4 écht relevante highlights. Kijk eens kritisch naar je profiel en welke highlights je ziet. Dragen deze allemaal bij aan wat je met je strategie wilt bereiken of kunnen er een aantal weg? Bij veel profielen is dat laatste het geval: less is more.

Optimaliseer je bio

Je bio is extreem belangrijk voor het aantrekken van nieuwe volgers en potentiële klanten, zet deze dan ook strategisch in en zorg dat je een knaller van een eerste indruk achterlaat. Zet er alleen in wat relevant is, benoem je functie in je gebruikersnaam en verspil geen ruimte aan hashtags. Hashtags in je bio zorgen niet (meer) voor extra bereik en zijn dus zonde om op te nemen in je bio. Die ruimte kun je beter gebruiken voor zaken die er écht toe doen.

Vergeet je locatie niet

Je locatie kan absoluut bijdragen aan het aantrekken van nieuwe volgers en klanten. Niet alleen wanneer je op locatie producten verkoopt maar psychologisch doet het ook wat bij de beslissing door een potentiële klant. Benoem ‘m, indien relevant, in je bio (bijvoorbeeld een sieradenwinkel in Arnhem) en maak bij elke post gebruik van de locatie tag. Kies hier niet altijd je eigen locatie maar denk na over waar je doelgroep zich bevindt. Als de foto gemaakt is in Zeeland maar je wilt met je post graag mensen in regio Utrecht aanspreken, dan kun je gerust Utrecht kiezen.

Stop met vergelijken

Instagram is een prachtig platform om elkaar te inspireren en van elkaar te leren, pas echter op dat je niet gaat vergelijken. De weg van iemand anders hoeft niet jouw weg te zijn en niet elke aanpak werkt voor iedereen. Als je exact gaat doen wat ik doe (er zijn zat mensen die dat geprobeerd hebben), kan ik je alvast vertellen dat je vrijwel zeker niet hetzelfde gaat bereiken als ik bereikt heb. Ieder mens is anders en ik zei het al eerder: Instagram én ondernemen is geen “one size fits all”. Doe je eigen ding en focus op jouw kwaliteiten en de meerwaarde die jij te bieden hebt.

Tot slot

Voor iedereen werkt iets anders en daarom is het bepalen van een goede strategie ook zo ontzettend belangrijk. Gewoon zomaar iets doen zonder goed doordacht plan werkt al lang niet meer op social media. Wil je samen eens kijken naar jouw strategie en uitvinden wat nou echt werkt voor jou? Neem dan gerust vrijblijvend contact op via info@miraennen.nl.

Wil je meer tips rondom Instagram en online ondernemen? Volg dan mijn Instagram account!

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.