Instagram Stories zijn dé plek voor persoonlijke connectie en verkopen als ondernemer. Stories bieden naast tijdlijnposts een mooi platform om een kijkje achter de schermen te bieden en de connectie met je volgers aan te gaan. Maar hoe maak je er optimaal gebruik van?
Laat jezelf zien
Authenticiteit scoort. Laat je gezicht zien, vertel wat je bezighoudt, geef een kijkje achter de schermen. Ook als je je Instagram zakelijk inzet, zijn stories de perfecte gelegenheid om wat meer persoonlijkheid te laten zien. Je hoeft daarvoor echt niet de hele dag gaan lopen vloggen maar zorg dat je in elk geval een paar keer per week iets van jezelf laat zien; dit zorgt voor meer verbinding.
Gebruik polls, vragen en quizzen
Interactie verhoogt je zichtbaarheid en betrekt je volgers actief. Door enkel te zenden zul je in de meeste gevallen weinig interactie op je stories ontvangen. Maak het makkelijk voor kijkers om te reageren door een vraag te stellen of de speciale story stickers in te zetten.
Verwijs in je Instagram stories slim naar je aanbod
Gebruik de link sticker, highlight je gratis aanbod of deel klantresultaten. Je kunt hiermee direct doorlinken naar jouw website, een blog of een product zodat mensen op een laagdrempelige manier meer kunnen bekijken.
Vertel een verhaal in je Instagram stories
Gebruik storytelling om mensen nieuwsgierig te maken en emotioneel te betrekken. Dit betekent dat je niet zomaar een story dropt maar werkt met een inleiding, de clue en een afsluiting. Onhoud altijd dat jij de volledige context achter je story kent maar volgers vaak niet. Door je kijkers met story telling mee te nemen in je stories, voelen ze zich meer betrokken en is je verhaal duidelijker.
Meer praktische Instagram tips?
Download dan hier mijn gratis Instagram e-book en leer hoe jij Instagram nu écht succesvol kunt aanpakken.