0
wat werkt in 2025 op instagram

Business | Wat werkt in 2025 op Instagram? 6 contentvormen die nu scoren

juni 11, 2025

Het algoritme verandert continu en elke periode zijn weer andere dingen nodig om succes te behalen en te blijven groeien op Instagram. Maar wat werkt in 2025 op Instagram nou écht en hoe been je het algoritme bij? In dit artikel deel ik welke soorten contant in 2025 goed werken.

Educatieve carrousels

Swipebare tips of stappenplannen zijn populair én deelbaar. Nog een voordeel van een carrousel; deze wordt meerdere keren getoond (de eerste en de tweede foto) in de tijdlijn van je volgers. Je hebt met één post dus twee keer zoveel kans op bereik en engagement.

Persoonlijke verhalen

Zeker in de captions: authenticiteit en kwetsbaarheid trekken aan. Dat betekent niet dat je Instagram als je persoonlijke dagboek hoeft te gebruiken, het is wel een mooie manier om in je captions wat meer persoonlijkheid toe te voegen en niet alleen een bedrijf te zijn.

Behind-the-scenes

Mensen zijn nieuwsgierig naar hoe jij werkt of leeft. Wat voor jou normaal of saai lijkt, is voor een ander interessant. Iedereen vind het leuk om een kijkje in iemand anders leven te krijgen en je kiest zelf wat je deelt en wat je voor jezelf houdt. Mensen denken vaak dat influencers alles online gooien, in de werkelijkheid zie je maar een fractie van iemands leven. Ik deel veel achter de schermen maar zo’n 90% van wat ik meemaak en wat ik doe, verschijnt niet openbaar. Toch denken mensen dat ze me goed kennen en alles weten. Wat ik daarmee wil zeggen? Ook zonder je hele leven te laten zien, kun je prima een kijkje achter de schermen geven.

Snelle Reels met tips

Bied waarde in 15 seconden: snel, duidelijk, pakkend. Probeer vooral in de eerste paar seconden van je reel de aandacht te trekken, dit bepaald of iemand verder kijkt of door scrolls.

Series of formats

Bijvoorbeeld “Tip van de week” of “Vraag & Antwoord vrijdag”. Dit soort series maken je herkenbaar en geven mensen een reden om jouw content actief in de gaten te houden.

Call-to-actions met discussie

Stimuleer reacties met stellingen of meningen. Stel een vraag aan het einde van je caption en maak een statement en vraag mensen daarop te reageren. Posts met een call to action roepen veel sneller uit tot reactie dan wanneer je alleen iets deelt en geen vraag stelt.

Meer van dit soort praktische Instagramtips?

Download dan hier mijn gratis e-book en boost je Instagramstrategie.

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.