Instagram Slider

meer energie

Life | Meer energie nodig? Deze tips gaan je helpen!

mei 14, 2020

Ken je dat? Van die dagen waarop je na het ontbijt alweer toe lijkt te zijn aan 8 uur slaap? Ik heb er helaas regelmatig last van en deel in dit artikel graag welke dingen mij helpen om meer energie te krijgen.

Douche in de ochtend

Een douche in de ochtend met een lekkere frisse douchegel helpt mij enorm. Als ik niet douche, lijkt het wel uren te duren voor ik wakker ben en voel ik me helemaal verkreukeld. Fris en schoon de dag beginnen, geeft mij energie.

Tijd voor een shotje!

Nu raad ik je niet aan om lukraak aan de tequila te gaan maar toch ben ik groot fan van shotjes. Onlangs probeerde ik een aantal weken gember shotjes. Soms in de ochtend maar ook vaak op inkak momenten. Ze zijn goor, ze zijn heftig maar ze geven absoluut een boost.

Muziek op

Als ik schoon wil maken maar geen puf heb, doe ik vaak mijn oortjes in met lekkere muziek. Ik wordt dan helemaal energiek, krijg soms zelfs zin om te sporten en ga als een speer door het huis. De muziek vanuit de speakers werkt ook wel maar met oordopjes werkt het toch echt beter.

Adem rustig

Let eens op je ademhaling. Wist je dat we vaak veel te hoog en veel te snel ademen en dat dit heel veel energie kost? Door laag in je buik en rustig te ademen, bespaar je energie.

Voldoende eten

Eet genoeg, ook op een drukke dag. Je lichaam heeft letterlijk eten nodig als brandstof en ik merk het zelf altijd meteen wanneer ik te weinig eet. Een auto gaat ook niet vooruit zonder benzine en je lichaam werkt net zo.

En cafeïne dan?

Ik mag zelf geen cafeïne in verband met mijn hart. Dat was, ondanks dat ik vaak maar 1 kopje koffie per dag nam, flink afkicken want er is nou eenmaal niks wat echt diezelfde boost geeft. Cafeïne geeft een tijdelijke boost, daarna ben je vaak alleen maar moe maar eerlijk is eerlijk, die boost is wel fijn en soms heel hard nodig. Over cafeïne ga ik dus niet te veel zeggen, we weten allemaal wel dat het niet goed is; probeer het gewoon een beetje te beperken. En let op; veel mensen weten niet dat groene thee gewoon de helft aan cafeïne van een kopje koffie bevat. Rooibos of kruidenthee zijn dus de beste opties als je helemaal geen cafeïne wilt.

Wandelen in de ochtend

Veel mensen zeggen baat te hebben bij een stevige wandeling; ze krijgen er energie van. Voor mij werkt dit echter totaal niet, ik ben eerder toe aan een winterslaap na een wandeling. Toch zijn er veel mensen voor wie het werkt dus ik raad je zeker aan om het, al is het met tegenzin, eens te proberen.

Wees niet te streng

Ook voor dit geldt weer; wees niet te streng voor jezelf. Als je doodmoe bent en niks helpt, gun jezelf dan een dutje als de situatie dat toelaat. Continu tegen vermoeidheid vechten kost alleen maar meer energie. Wees dus niet te streng voor jezelf en gun jezelf vooral rust. Geïrriteerd zijn omdat je weer om 10:00 al toe bent aan een nacht slaap, helpt niemand en jezelf al helemaal niet.

Waar krijg jij meer energie van?

Share:
Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

2 Comments

  • Bettie

    Douchen in de ochtend is een goede tip inderdaad. Ik vind het soms verschrikkelijk om te doen maar van veel (en intensief) bewegen krijg ik echt enorm veel energie van.

    mei 14, 2020 at 8:55 pm Reply
  • Axl

    Koud douchen in de ochtend geef me flink wat energie.

    mei 20, 2020 at 3:18 pm Reply
  • Leave a Reply