Instagram Slider

  • of? badofdouche vrijdagavond metime lush
  • Ook deze jumpsuit is van wwwnakdcom en met de code
  • Snaky businessMet de code Mira15 krijg je de komende 48
  • Jaja hij staat onlineMijn review van de Valentijnscollectie van Lushlush
  • Nieuw artikel online een hele berg favorietenlush kneipp alverde toofaced
  • Fijne woensdag allemaal Ik lig gevloerd op bed dus NetflixVideoland
  • Biertje anyone?bijnaweekend ootdnl nikeairforce primark andotherstories dutchgirls blondie biertje
  • Freezing my ass offwinterishere fakefur costesfashion ootdnl dutchgirls visitgermany blondegirls
  • WINACTIE De Skinfood producten van Weleda zijn grote favorieten hierJij
  • Benieuwd op welk dure merk dit mega budget palette vind
Yoga

Life | 8 voordelen van yoga

december 15, 2018

Al heel wat jaartjes doe ik aan yoga, de ene periode wat fanatieker dan de andere. Of ik nou weinig of veel yoga doe, ik ervaar altijd voordelen. Ik vertel jullie graag welke voordelen ik ervaar en hoe je makkelijk thuis kunt beginnen met yoga.

Inspelen op behoefte

Een enorm voordeel van yoga vind ik dat je je oefening kunt aanpassen aan je behoefte van dat moment. Nou kun je hier heel ver in gaan maar bij mij is het meestal óf rust óf energie. Ik doe in de ochtend een oefening waarvan ik meer energie krijg. In de avond kies ik juist weer voor een vorm die me rust geeft, vaak is dit Yin yoga. Als je op Google of Youtube yoga + jouw behoefte intypt dan krijg je talloze oefeningen en filmpjes voor alles wat je maar kunt bedenken, ideaal.

Ook te doen bij ziekte

Jullie weten wellicht dat ik qua gezondheid niet zo lekker ga en dat er veel dagen zijn dat ik liever mijn bed niet uit kom. Omdat er zo veel verschillende manieren zijn om yoga te doen, is dit voor mij de ideale sport. Als ik me slecht voel dan kies ik een rustige vorm en als bepaalde spieren pijn doen dan ontzie ik die. Yoga is voor iedereen, in wat voor conditie je ook bent.

Het vermindert stress

Als je yoga beoefent, focus je heel erg op je ademhaling. Als je een tijdje wat meer yoga doet, zul je merken dat je deze fijne, rustige ademhaling ook meeneemt in je dagelijks leven. Door je ademhaling laag en rustig te houden, ben je meer ontspannen en laat je stress sneller van je afglijden.

Ik voel me véél fitter

Als ik regelmatig yoga doe voel ik me zó veel fitter en sterker. Ik ga automatisch beter eten en zorg goed voor mezelf. Het lijkt alsof ik wat meer in balans raak en daardoor op alle gebieden fijner in mijn vel zit.

Het voelt niet als sport

Ondanks dat yoga daadwerkelijk een (soms vrij zware) sport is, voelt het voor mij niet als sport. Ik kan altijd zin maken in yoga, terwijl dat bij hardlopen echt wel anders is. Na yoga voel ik vaak mijn spieren, iets wat ik erg fijn vind, maar heb ik niet dat uitgebluste gevoel wat ik na hardlopen wel heb.

Je houding verbetert

Ik heb al mijn hele leven een slechte houding. Mijn rug is zo krom als een garnaal en ik loop en zit veel te ver voorover gebogen. Met yoga ben je zo veel bezig met je houding dat je ook dit meeneemt buiten de yogamat. Ik wil hierbij wel de kanttekening plaatsen dat ik het aanraadt om (af en toe) ¨echte¨ yogalessen te volgen en niet alleen zelf aan de slag te gaan. Bij een les wordt je houding door iemand anders gecorrigeerd en leer je zo ontzettend veel over de manier waarop je je lichaam kunt gebruiken.

Het geeft me een uitdaging

Op dit moment heb ik weinig uitdaging in mijn leven. Ik heb vroeger altijd fanatiek geturnd en vond het geweldig om nieuwe trucjes te oefenen. Met yoga heb ik weer dat gevoel van vroeger. Ik merk hoe ik steeds leniger word en vind het geweldig om moeilijke poses te perfectioneren.

Ik slaap er beter door

Als ik regelmatig yoga doe zit ik lekkerder in mijn vel, ben ik meer ontspannen en tevreden. Dit alles zorgt er voor dat ik snel in slaap val en lekker door slaap. Als eeuwige slechte slaper is het voor mij echt een verademing om meerdere nachten achter elkaar door te slapen.

Praktische tips

  • Film jezelf en kijk en leer van je houding.
  • Zorg voor een fijne, stevige mat en hulpstukken zoals blokken of bolsters. Mijn mat en bolster kreeg ik van Superyoga, beide zijn echt een enorme toevoeging aan mijn yoga routine. De yogamat is vrij dik en voelt daardoor erg comfortabel. De bolster gebruik ik bij verschillende posities en zorgt vaak voor nóg meer ontspanning. Als je iets wilt bestellen bij Superyoga, gebruik dan de code MIRA10 voor 10% korting, deze is geldig tot 31 januari 2019.
  • Zoals ik al zei, raad ik het aan regelmatig of af en toe een echte les te volgen voor correcties. Kun je dit, om welke reden dan ook, niet dan zijn er nog steeds heel veel opties. Internet staat vol met betaalbare online abonnementen en gratis filmpjes. Ik vind zelf de Nederlandse Sanny en de Amerikaanse Adriene heel prettig. Ook heb ik een hele tijd een abonnement gehad bij The House of Yoga. Echt een geweldige online plek vol fijne oefeningen en meditaties. Op dit moment kost een jaarabonnement maar €35,94 en as we speak heb ik me weer ingeschreven.
  • Creëer een fijne sfeer voor jezelf met comfortabele kleding, zacht licht en bijvoorbeeld een lekkere geurkaars.
  • Wees niet te streng voor jezelf. Als een houding wat te zwaar voor je is, pas ´n dan aan naar iets wat wel bij je past.

Doe jij wel eens aan yoga?

*Dit artikel betreft een samenwerking.

Share:
Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

2 Comments

  • Anne

    Ik vind het echt super hoe jij je samenwerkingen in een blog verwerkt, je stukken blijven echt van waarde voor de lezer, en je bent in mijn ogen een van de weinige bloggers die dat op zo’n manier kan!

    Enne, yoga is tof. Maar net als met elke activiteit blijft de eerste stap (gewoon Netflix uitzetten en beginnen) het moeilijkst 😉

    december 15, 2018 at 5:02 pm Reply
    • Mira Ennen

      Ah wat fijn om te horen! Dat is precies m´n bedoeling ook. Ik wil natuurlijk graag mijn huur betalen maar ook nog wat leuks produceren hihi <3 Enneh.. die eerste stap is hier exact hetzelfde hahaha :´)

      december 15, 2018 at 7:19 pm Reply

    Leave a Reply