betere nachtrust

Life | 10 tips voor een betere nachtrust

februari 7, 2018
Of je nou een drukke werkweek hebt of een weekje vakantie, slapen is belangrijk. Ik ben van nature een slechte slaper en heb een aantal dingen die ik toepas om het beste uit mijn nachtrust te halen. Vandaag deel ik mijn tips voor een betere nachtrust met jullie!

 

Een lekkere pyjama, een schoon gezicht en de geur van Lavendel

– Zorg voor een comfortabele pyjama. Ik wil nog wel eens in slaap vallen met mijn badjas aan. Toch word ik dan wakker omdat ik op een dubbele rand lig of omdat het niet lekker zit. Zorg dus voor een pyjama die comfortabel zit, de pyjama hier boven op de foto is van Tommy Hilfiger, ik bestelde ´m via Asos.

– Sla het reinigen van je gezicht, het kammen van je haren of het poetsen van je tanden niet over. Als je in slaap probeert te vallen, wil je je niet storen aan een vettig gevoel op je gezicht, een klit in je haar of tandplak. Schoon en fris gaan slapen geeft echt een rustiger gevoel!

– Sleepy van Lush is echt mijn beste vriend voor het slapen gaan. Ik smeer me elke avond in met deze bodylotion met lavendel en het helpt me om lekker in slaap te vallen. Als ik echt onrustig ben spray ik nog wat kalmerende spray (Dao) van Rituals op mijn kussen.

Vergeet de regels, ga op tijd slapen en maak je hoofd leeg

– Vergeet alle regels. Er wordt gezegd dat je beter niet naar een scherm kunt kijken voor je gaat slapen en dat zelfs lezen een te activerende activiteit is. Ik denk dat het het beste is om deze regels overboord te gooien en te kijken wat bij jou past. Misschien wordt jij wel rustig van een spelletje op je telefoon of een film, dat weet je zelf het beste.

– Ga zoveel mogelijk rond dezelfde tijd naar bed. Het is soms lastig want elke avond is natuurlijk anders. Probeer elke avond rond dezelfde tijd naar bed te gaan. Je zult merken dat je lichaam zich hier snel op aanpast en dat je beter in kunt slapen.

– Maak je hoofd leeg. Als je nog aan het denken bent over wat je morgen moet doen of ergens anders mee zit, schrijf het even op. Door het op te schrijven weet je zeker dat je het morgen niet vergeet en hoef je er niet meer over te piekeren.

Zorg voor een donkere kamer, drink kamille thee en gebruik meditatie

– Zorg voor een rustige, donkere kamer. Sinds ik verduisterende gordijnen van VELUX in de slaapkamer heb, slaap ik rustiger in omdat ik niet wordt afgeleid door licht van buitenaf. Ook in de ochtend zijn verduisterende gordijnen ideaal, zeker in de zomer. Verduisterende gordijnen kun je hier vinden.

– Drink voor je gaat slapen een half kopje kamille thee. Ik zeg half omdat ik van een hele beker thee altijd 80x naar de wc moet en dat is niet zo handig midden in je slaap.

– Als je echt niet in slaap kunt komen; zoek dan op Youtube eens naar ¨Sleeping Meditation¨ of ¨Whale Sounds¨. Het klinkt misschien debiel maar dit soort filmpjes kunnen je echt helpen met tot rust komen. Je even weg bent van je gedachten en dat geeft veel rust.

 
Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben. Ik wil wel de kanttekening plaatsen dat geen van deze tips wetenschappelijk zijn onderbouwd maar dat het puur over mijn eigen ervaringen gaat. Ieder mens is anders dus pas de tips vooral aan op een manier die voor jou fijn is!

Heb jij nog tips voor een betere nachtrust?

*Dit artikel betreft een samenwerking.
Share:
Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.