Instagram stories zijn een ontzettend leuke en bruikbare tool om in te zetten ten goede van je account. Je kunt er veel mensen mee bereiken en andere dingen in vertellen dan je in je posts kan. Ik dit artikel deel ik een aantal Instagram story tips rondom dingen die je beter niet kunt doen omdat ze je account niet ten goede komen.
Te veel linkstickers gebruiken
Stories met linkstickers hebben doorgaans een wat lager bereik dan de stories zonder sticker. Zet je linkstickers dus strategisch in en niet continu. Sowieso is story telling belangrijk bij stories maar wanneer je gebruik maakt van linkstickers, is het extra belangrijk. Werk daarom altijd naar je call to action (op die link klikken) toe met een duidelijk verhaal.
Pratende stories niet ondertitelen
I get it, het is ontzettend veel werk om je pratende stories te ondertitelen maar je verliest heel veel kijkers door het niet te doen. Zo’n 75% van de gebruikers kijkt stories zonder geluid (om diverse redenen) en missen dus compleet je boodschap als ze niet kunnen lezen wat je te vertellen hebt. Maak dus altijd even vrij om ook in tekst duidelijk te maken wat je met je story wilt vertellen.
Stories zonder context maken
Probeer bij zeker 80% van je stories gebruik te maken van story telling en maak er echt een verhaal met begin, midden en einde van in plaats van een losse story. Laat de kijker niet achter met vragen maar intrigeer, inspireer en informeer. Vind je dit lastig? Begin eens met van elke story nu 3 stories te maken en denk na over wat het begin, het midden en het einde zou kunnen zijn. Zo oefen je met story telling en dwing je jezelf als het ware om meer context aan te brengen in wat je eerst als één enkele story wilde gaan plaatsen.
Slechte visuals gebruiken
Maak geen stories met teksten half buiten beeld, onleesbare lettertypes of veel te drukke effecten. Zorg dat je boodschap duidelijk is en dat je story prettig oogt.
Jezelf nooit laten zien
Probeer, ook als je het lastig vindt, toch regelmatig, of desnoods af en toe, jezelf te laten zien in stories. Mensen zien graag een echte persoon en jezelf laten zien zorgt voor meer verbinding. Die verbinding is weer essentieel als je wilt dat mensen gaan liken, reageren, klikken of iets kopen.
Tot slot
Relevantie en een goede strategie is altijd het meest belangrijk bij het aantrekken van de juiste mensen op Instagram, ook bij stories. Zie je stories dus zeker als een aanvulling op je contentstrategie en maak gebruik van de vele mogelijkheden die er zijn zonder je relevantie te verliezen.
Wil je na het lezen van deze Instagram story tips meer gratis tips rondom Instagram? Volg dan mijn account @miraennen!