0
betaalde tools voor je bedrijf

Business | Tools waar ik graag voor betaal

november 2, 2024

Als ondernemer zijn er talloze betaalde tools voor je bedrijf om je werk makkelijker te maken. Planners voor Social media, tools voor content, abonnementen en meer. Vaak zijn deze diensten niet hoog in prijs maar alles bij elkaar kan het flink aantikken. Er is zoveel handig en zoveel mogelijk dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. In dit artikel deel ik welke tools ik graag gebruik, wat ik er fijn aan vind en wat ik eraan uitgeef.

MailChimp

MailChimp is het programma dat ik gebruik om mijn maandelijkse nieuwbrief mee te versturen. Ze hebben een gratis versie waarmee je ook prima je nieuwsbrief kunt versturen, ik gebruik echter de betaalde versie waarvan ook weer verschillende gradaties zijn. Voor mijn cursussen gebruik ik automatiseringen, dit kan niet met de gratis versie, waardoor volgens een vooraf ingeplande structuur mails verzonden worden. Daarnaast heeft de gratis versie een limiet qua contactpersonen.

MailChimp is vanaf €18,67 per maand aan te schaffen. Een veelgebruikt mailprogramma is ook MailBlue/ActiveCampaign, dit is wat kostbaarder maar ook veel uitgebreider.

Canva

Voor Canva betaal ik met liefde. Dit ontwerpprogramma is enorm uitgebreid, je kunt er vrijwel alles mee maken wat je kunt bedenken en ik gebruik het voor Social media, mijn nieuwsbrief, online cursussen en e-books. Met de gratis versie kun je ook dingen ontwerpen, je hebt dan alleen veel minder opties.

Voor Canva betaal ik ongeveer €100 per jaar, het is ook maandelijks te betalen, dan ben je iets duurder uit.

Unfold

Unfold is een creatieve app waarmee je stories en andere content kunt maken. Het biedt originele ontwerpen en opties waarmee je mooie dingen kunt maken. Ik heb op dit moment geen betaald abonnement meer omdat ik niet de tijd nam om de app daadwerkelijk te gebruiken maar vind het zeker de moeite waard in de toekomst.

Unfold is met €21,49 per jaar zeer betaalbaar.

PicsArt

PicsArt is een app om foto’s mee te bewerken en heeft zo ontzettend veel opties dat ik nog lang niet alles geprobeerd heb. Je kunt ermee retoucheren, het heeft AI, je kunt creatieve bewerkingen toepassen en nog veel meer. Ik heb mijn abonnement in de zomer afgesloten voor €57 per jaar maar denk niet dat ik het ga verlengen. Niet omdat ik de app niet goed genoeg vind maar omdat ik het simpelweg te weinig gebruik in verhouding tot de kosten. Als je heel veel creatiefs doet met foto’s of veel retoucheert, is het meer het geld waard.

Google Drive

Een beetje een saai abonnement maar wel een hele praktische. Voor €0,99 per maand heb ik een opslag abonnement bij Google. Dit is vele malen goedkoper dan extra ruimte in de iCloud en ik kan mijn bestanden, foto’s en andere zaken overzichtelijk bewaren.

Lightroom

Lightroom Pro biedt met €54,99 per jaar veel opties. Ik heb een proefabonnement gehad maar heb dat niet verlengd om dezelfde reden als ik bij PicsArt heb; ik gebruik het simpelweg niet genoeg. Ik denk dat er veel mogelijk is en geweldige dingen mee te maken zijn maar dat je daar de tijd voor moet nemen en dat doe ik momenteel niet. Sinds de toevoeging van AI is Lightroom nog aantrekkelijker geworden en de bewerkingen zijn echt prachtig. Zo kun je ongewenste objecten uit de meest lastige scenes verwijderen en het verschil niet te zien. Wie weet ga ik dit nog afsluiten als PicsArt verlopen is en ik wel de tijd wil nemen om me hier lekker in te storten.

Tot slot

Er zijn zoveel opties en apps en alles is handig. Soms wil je snel even wat doen, kost het maar een paar euro en zit je aan een abonnement vast dat je verder niet gaat gebruiken. Betalen voor tools is prima maar maak voor jezelf wel altijd de afweging of je het ook daadwerkelijk gaat gebruiken, anders is het weggegooid geld. De meeste programma’s hebben een gratis proefperiode waarin je kunt ervaren wat je ervan vindt. Probeer in zo’n gratis proefperiode zoveel mogelijk uit om een goede afweging te maken of het je geld waard is. Ik heb, zeker in het verleden, regelmatig gedacht dat ik iets wel ging gebruiken maar dan was er toch ineens een jaar voorbij terwijl ik amper naar het programma gekeken had. Zonde want je kunt het maar één keer uitgeven. Als ondernemer is het ook belangrijk om een afweging te maken wat betreft kosten en baten. Ga je direct geld verdienen door deze uitgave (door bijvoorbeeld goede content) of heel veel tijd besparen? Dan is het ook zeker de investering waard.

Share:
Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

1 Comment

  • Nieuwsbrief voor je bedrijf: zo pak je dat aan

    […] kunt natuurlijk handmatig een nieuwsbrief maken en versturen via je mailprogramma maar er zijn ook programma’s die je hierbij helpen zoals het bekende Active Campaign of Mailchimp wat ik zelf […]

    november 3, 2024 at 6:04 am Reply
  • Leave a Reply

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

    De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.