Relevant bereik op Instagram is afhankelijk van heel veel factoren en je hebt daar zelf best wat invloed op gelukkig. In de artikel deel ik 6 dingen die je gaan helpen bij meer bereik op Instagram. Al deze dingen los zijn kleine beetjes maar alles bij elkaar kunnen ze je bereik flink verhogen.
Hashtags
Door relevante hashtags gericht op je ideale publiek te gebruiken, bereik je de juiste mensen. Gebruik allereerst altijd relevante hashtags die echt bij je foto en account passen of waarmee jij je ideale publiek aanspreekt. Gebruik zowel kleine als grote hashtags en vermijd spammy hashtags om meer likes te krijgen, deze leveren je geen relevant bereik op.
Werk samen
Door samen te werken met relevante merken en andere creators, kom je bij een nieuw maar relevant publiek onder de aandacht. Je kan op de klassieke manier samenwerken maar ook de nieuwe functie van Instagram gebruiken waarbij een post op allebei jullie profielen verschijnt.
De ideale tijd
Kijk in je statistieken wanneer je volgers het meest actief zijn en post dan. Bonustip: een uurtje voor de beste tijd posten, werkt vaak nog beter. Statistieken zeggen echter niet alles, experimenteer vooral en ervaar zelf wat voor jou werkt.
Stories
Vergeet niet om relevante stories te posten. Het algoritme gaat hier anders mee om dan met feedposts dus ze kunnen je een hoop extra bereik opleveren wat weer ten goede komt aan je feedposts. Denk bij het plaatsen van je stories niet alleen aan relevantie maar vertel echt een verhaal en probeer niet zonder context losse stories te droppen.
Ga erop uit
Zend niet alleen en zorg dat je regelmatig likes en relevante reacties achterlaat bij nieuwe en bekende mensen. Bouw een band op en ga op zoek naar oprechte verbinding en interesse. Instagram is een sociaal netwerk wat betekent dat het de bedoeling is dat je sociaal doet, als je zelf op een oprechte manier lekker actief bent, zal dat je eigen account ten goede komen.
Relatable
Zorg dat je “relatable” bent en dat mensen zich kunnen herkennen in wat jij deelt. Content waar mensen iets mee kunnen of zich in herkennen, doet het vaak goed. Deel bijvoorbeeld tips voor problemen die veel mensen hebben, benoem herkenbare situaties en laat je persoonlijkheid zien.
Tot slot
Een goede contentstrategie met relevante content is áltijd het belangrijkste. Focus je eerst op je strategie en content van goede kwaliteit en dan op de rest. Heb je hulp nodig bij bepalen wat voor jou een goede strategie is? Daar kan ik je bij helpen! Neem voor de mogelijkheden vrijblijvend contact op via info@miraennen.nl.
Wil je gratis meer tips rondom Instagram en ondernemen? Volg dan mijn Instagram account!