blog voor je bedrijf

Blog Academy | Dit kan een blog voor je bedrijf betekenen

maart 31, 2022

Wil je met je zakelijke website, bedrijf of webshop beter gevonden worden door je potentiële klanten? Dan kan een eigen blog héél veel voor je betekenen. Een blog voor je bedrijf kan je vindbaarheid enorm verhogen en levert je op de lange termijn veel potentiële klanten op.

Hoe werkt dat dan?

Als je een bedrijf hebt, ben je wellicht bekend met SEO. Als SEO nog volledig onbekend voor je is; even een korte uitleg. Heel simpel gezegd, zorgt SEO ervoor dat je via Google gevonden wordt door de mensen waarvan je wilt dat ze je vinden. Stel jij verkoopt glutenvrije brownies in je webshop, dan wil je dat mensen jou vinden als ze “glutenvrije brownies” in Google intypen. Dat vinden gaat helaas niet vanzelf, daarvoor moet je je bezig houden met SEO. SEO is een verzameling van verschillende technieken die er bij elkaar voor zorgen dat je beter gevonden wordt door Google. Op SEO inhoudelijk ga ik nu niet volledig in, daar verschenen al diverse artikelen over op mijn website (check maar eens de Blog Academy categorie). SEO kun je toepassen op de verschillende pagina’s van je site of shop maar ook op artikelen. Het schrijven van artikelen op je “gewone” website heeft drie voordelen:

  1. Je pagina’s staan vast en ga je als het goed is niet continu veranderen, ze kunnen dus maar op één zoekwoord gevonden worden. Als je blogs gaat schrijven, kun je eindeloos variëren met zoekwoorden die allemaal te maken hebben met jouw webshop.
  2. Google vindt het leuk als er regelmatig leven in de brouwerij is op jouw site. Door elke week een nieuwe (SEO-proof) blog te plaatsen, wordt jouw site meer waard en dus beter gevonden door Google.
  3. Je biedt meerwaarde aan je potentiële klanten door aanvullende informatie en inspiratie over producten en diensten.

Let op: het werkt alleen als je goede SEO proof blogs schrijft met de juiste zoekwoorden. Als je totaal willekeurig gaat schrijven en geen SEO toepast op je artikelen, zal je niet snel gevonden worden.

Waar moet ik dan over bloggen?

Ik zou je met alle liefde hier een lijstje met kant en klare blogs willen geven maar dat kan niet. Waar je over kunt bloggen is volledig afhankelijk van jouw bedrijf. Je kunt het echter zo breed maken als je zelf wilt. Je kunt over alles schrijven wat met jouw producten te maken heeft, inspiratie geven of misschien eens iets over jouw reis als ondernemer vertellen. Als je een voorbeeld wilt bekijken: Ik schrijf nu al een tijdje blogs voor Iris Borduurt. Dat is een borduur webshop vol leuke benodigdheden en als aanvulling is er dus een blog met inspiratie, tips en uitleg over de producten. De blogs bieden niet alleen meerwaarde voor de bezoekers maar zorgen ook voor veel meer vindbaarheid. De blog pagina op haar website kun je hier bekijken.

Ik wil wel bloggen maar ik kan dat niet

Dat snap ik, schrijven en ook bloggen is een vak apart. Het is zeker aan te leren en daar heb ik zelfs iets heel leuks voor: de Boost je Blog training. Dit is een online training waarbij ik je meeneem langs 5 onderwerpen om van jouw blog een succes te maken. Ik wil hierbij wel de kanttekening maken dat de cursus gericht is op bloggers die graag (meer) geld met hun blog willen verdienen. Hij is niet gemaakt puur voor bedrijven die een blog als aanvulling op hun website willen. Echter neemt de cursus je wel mee langs de basis van het bloggen, het schrijven van een goed artikel én het oh zo belangrijke SEO. De laatste twee onderwerpen, je blog als bedrijf en geld verdienen, zijn wellicht iets minder relevant als je blog een bijzaak is. Toch denk ik dat het alsnog een leuke, toegankelijke en betaalbare (€47) training is als je wilt gaan bloggen voor meer vindbaarheid maar het lastig vindt hoe je moet beginnen. Wil je de precies inhoud van de cursus bekijken of ‘m aanschaffen? Dat kan hier.

Ik wil wel een blog maar ik wil het niet zelf doen

Dat snap ik ook, niet iedereen vindt het leuk om te schrijven. Waarschijnlijk wil je je als ondernemer zo veel mogelijk bezig houden met de dingen waar je wel blij van wordt. Ik gaf in het voorbeeld al aan dat ik blogs schrijf voor Iris Borduurt en ook jij kunt me inzetten om SEO-proof blogs te schrijven die jouw vindbaarheid verhogen. Je kunt me inhuren vanaf 4 blogs per maand. Neem gerust contact op via info@miraennen.nl als je vragen hebt of om te bespreken of we bij elkaar passen.

Tot slot

Een blog voor je bedrijf kan je gigantisch veel bezoekers opleveren. Het leuke is dat het ook voornamelijk relevante mensen zijn. Je. bezoekers hebben gezocht naar datgene waar jij op gevonden wilt worden. Die eerste stap van interesse wekken, is dus al gezet. Gevonden worden via Google gaat echter (helaas) niet vanzelf en vraagt om een investering van je tijd (of geld). Realiseer je dat half werk je niks gaat opleveren en heel zonde van je tijd is. Je kunt er dus beter vol voor gaan of toch bedenken dat het op dit moment niet bij je past.

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.