steun een goed doel

Beauty | Koop een bath bomb en steun een goed doel!

mei 16, 2022

Vanaf maandag 16 mei steunt Lush Sumatran Orangutan Society (SOS) om wereldwijd aandacht te vragen voor het West Toba-regenwoud, een natuurgebied voor wilde dieren op Sumatra, Indonesië. Dit is het laatste gebied ter wereld waar orang-oetans nog in het wild voorkomen. Het doel van de campagne is om het belang van dit gebied te onderstrepen en om de lokale gemeenschappen te ondersteunen bij het beschermen van de unieke flora en fauna van het Sumatraanse regenwoud. Als onderdeel van de campagne lanceert Lush een speciale, limited edition bath bomb. De volledige opbrengsten van de Orangutan bath bomb gaan naar projecten die helpen bij de bescherming en het herstel van het regenwoud van West Toba. De bath bomb kost 5 euro en is vanaf vandaag verkrijgbaar bij alle Lush-winkels en online. Steun een goed doel én ga lekker in bad, ideaal toch?

Red het leefgebied van de orang-oetan

Dit is de derde keer dat Lush en SOS de handen ineen slaan ter bescherming van de orang-oetan en het Sumatraanse regenwoud. Zo financierde Lush in 2018 al een onderzoek om de leefgebieden van de orang-oetans op Sumatra in kaart te brengen. Uit deze studie kwam West Toba naar voren als een cruciaal gebied van het Sumatraanse regenwoud voor het behoud van de unieke, bedreigde flora en fauna, waaronder orang-oetans, Sumatraanse tijgers, gibbons (mensapen), neushoornvogels en zonneberen.

Het leefgebied van orang-oetans en andere wilde dieren grenst door middel van een ecologische verbindingszone aan de lokale gemeenschappen die aan de rand van het regenwoud leven. Samen met lokale partners werken SOS en Lush aan acties om deze gemeenschappen te ondersteunen bij de bescherming van dit vitale ecosysteem.

Cadi Pink, Lush, Supply Chain Impact and Environmental Impact: Deze campagne en het partnerschap met SOS is een essentiële stap bij de bescherming van de Sumatraanse orang-oetans, tijgers en andere grote dieren. Veel van ons werk van de afgelopen tien jaar was gericht op het herstel van de natuurlijke omgeving en gemeenschappen, zodat beide goed kunnen gedijen. Nu gaan we een stap verder. Met de introductie van regeneratieve landbouwmethoden zoals agroforestry proberen we gemeenschappen te helpen bij het verbouwen van gewassen in het regenwoud, waarbij tegelijkertijd bijzondere diersoorten worden beschermd. Samen met SOS richten we ons zo op het ondersteunen van de betrokkenheid van de lokale gemeenschappen om ervoor te zorgen dat het regenwoud ook voor de volgende generaties blijft groeien en bloeien.”

Forest Bathing

Om direct bij te dragen aan de financiering voor de bescherming van het natuurlijke leefgebied van de orang-oetan lanceert Lush een speciale, limited edition Orangutan bath bomb. De volledige opbrengsten gaan naar projecten die helpen bij de bescherming en het herstel van het regenwoud van West Toba. De bath bomb is gemaakt met onder andere regeneratieve, Sumatraanse donkere patchouli-olie die voor een verleidelijke, aardse geur zorgt.

Elke bath bomb komt met een kaartje dat de gebruiker uitnodigt tot het ‘onderdompelen in de geluiden van het Sumatraanse regenwoud. De thuisbasis van de orang-oetans die je hebt helpen beschermen’. De QR-code op het kaartje leidt naar een pagina waar een soundscape kan worden gedownload die diep in het regenwoud is opgenomen. De soundscape bevat geluiden van de wilde dieren in het regenwoud – krijsende gibbons, brullende apen, zingende vogels – en de ongelooflijke lange roep van de orang-oetan. Luisteraars worden ondergedompeld in de geluiden van het regenwoud, en meegevoerd naar een bruisende jungle.

Badderen maar!

*Dit artikel betreft een samenwerking.

Share:
Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk:

1 Comment

  • Sonja Van de Sande

    Ik ben helaas wat allergisch voor Lush. Maar om het doel te steunen kan ik nog aan een cadeau denken.

    december 4, 2018 at 7:53 pm Reply
  • Leave a Reply

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

    De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.